بیت کوین

ایردراپ(Airdrop) چیست؟

ایردراپ چیست؟
ایردراپ در کسب و کار ارز دیجیتال یک روال بازاریابی است که توکنها و کویینها را به آدرسهای کیف پولها به منظور آگاهی دادن در رابطه با یک ارز مجازی ارسال میکند. مقادیر کم از ارز مجازی جدید بهطور رایگان یا در ازای خدمات مختصری مانند ریتوییت یک پستی که توسط شرکت ارسال شده به کیف پولها ارسال میشود تا اعضای جامعه بلاکچین فعال شوند.

موضوعات کلیدی
ایردراپ یک روش بازاریابی است که استارتآپها در فضای ارز دیجیتال بکار میگیرند.
این روش بیتکوینها یا توکنها را به کیف پول معامله گران جاری ارز دیجیتال یا به صورت رایگان و یا در ازای ارائه خدماتی کوچک ارسال میکنند.
هدف از این کار آگاهی دادن نسبت به ارز جدید و تشویق افراد به افزایش سطح مالکیت ارز جدید است.

درک ایردرآپ
ایردراپ نوعی فعالیت ارتقایی است که توسط استارتآپهای مبتنی بر بلاکچین برای کمک به راه اندازی یک پروژه ارز مجازی جدید انجام میشود. هدف آن افزایش سطح آگاهی در رابطه با ارز دیجیتال جدید است تا معامله گران بیشتری به تبادل آن در زمان ارائه آن به عنوان یک عرضه اولیه رمز(ICO) بپردازند.
ایردراپها معمولا در وبسایت شرکت یا فروم های ارز دیجیتال ترویج مییابند و توکن یا کوینها تنها به مالکان کیف پول جاری که معمولا بیتکوین یا اتریوم دارند ارسال میشود.

برای اینکه یک فرد صلاحیت دریافت این هدیه را داشته باشد میبایست حداقل میزان خاصی از کوین رمزکذاری شده را در کیف پولش داشته باشد یا اینکه یک وظیفه خاص مانند پست گذاشتن در رابطه با ارز جدید در فروم رسانه اجتماعی را انجام دهد، با عضو خاصی از بلاکچین ارتباط برقرار کند و یا پستی را بنویسد.
البته باید مطلع بود که اردراپها انواع گوناگونی از خوب و بد دارند. مراقب طرحهای پامپ و دامپ باشید. یک اردراپ قانونی هرگز به دنبال سرمایه گذاری ثابت در ارز موردنظر نخواهد بود. هدف آن فقط ایجاد انگیزش است. در غیر اینصورت برخی از اسکمهای ارزی حجم کوچکی بیتکوین یا دیگر ارزهای دیجیتال را به دریافتکنندگان غیرمشکوک ارسال میکنند که این کار به داستینگ کردن اسکم شناخته شده است. کاربران همیشه میبایست نسبت به واریزهای غیرداوطلبانه به کیفهایشان هوشیار باشند.

مزایا و معایب ایردرآپ ها
با توجه به رقابت شدید میان استارتآپهای ارزهای دیجیتال، یک اردرآپ در واقع تلاشی برای دیده شدن در میان انبوه ارزهای گوناگون است. برخی از کسب وکارهای اردراپی هشدارهایی را به کاربران ارسال میکنند و سرویسهای استارتاپی خود را به علاوه محدودهای از سرویسهای بازاریابی برای کاربران لیست میکنند تا خود را معرفی کنند زیرا همیشه در این فضا کسب وکارهای خوب و بد در کنار هم قرار دارند.
میشل جی کیسی که رئیس بُرد تبلیغات شرکت کوین دسک و مشاور بُرد تحقیقات بلاکچین MIT است در طی یک پست در بلاگ کویندسک گفت برخی از انواع بازاریابی برای موفقیت یک ارز دیجیتال ضرروی هستند. « یک ارز دیجیتال اگر به طور گسترده بکارگرفته نشود هیچ مفهومی نخواهد داشت و این هدف تا زمانیکه افراد برخی اقدامات هزینه دار را برای تشویق به استفاده عمومی را انجام ندهند قابل وصول نخواهد بود».
با این وجود همیشه در رابطه با ایردراپها هشدارهایی بوده است. برای مثال پیر روجارد موسس بیتکوین ادوایزری هشداری را در رابطه با این موضوع که ایردراپها میتوانند بخشی از یک طرح پامپ و دامپ باشند را توئیت کرد و گفت مالکان ارز دیجیتال میتوانند به طور ساختگی قیمت آن را بالا ببرند تا به سودهای سریع برسند.
او گفت مراقب اسکمهایی مانند این باشید: 1.همین الان به صورت آنی به استخراج توکن برای خود و دوستانتان بپردازید یا 2. به معامله توکنهای استخراج شده بپردازید تا قیمت را یکباره بالا ببرید. یا 3. با هدیه ی توکن یک سرمایه گذار خرده فروش باشید. یا 4. خرده فروشی بشارت توکن میدهد، دامپ و ..»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا